NIEDŹWIADKI

Temat kompleksowy:

Moja droga do przedszkola

Realizowany: 14.09.2020 – 25.09.2020

Zadania wychowawczo-dydaktyczne:

  • kształcenie umiejętności stosowania się do uzgodnionych reguł gry
  • poznawanie bezpiecznych sposobów przechodzenia przez jezdnię
  • poznawanie pracy policjanta
  • rozwijanie mowy i myślenia
  • wdrażanie do bezpiecznych zachowań
  • kształtowanie poczucia rytmu
  • utrwalanie numeru alarmowego 112

Na skrzyżowaniu’’

Na skrzyżowaniu ruch ogromny,
spojrzeć na światła nie zapomnij.

Czerwone światło i zielone.
Czy można przejść na drugą stronę?

Jeśli czerwone –musisz czekać,
to auta teraz mogą jechać.

Do ciebie mówi światło zielone:
Już możesz przejść na drugą stronę.

Nim jednak ruszysz, zanim przejdziesz,
musisz się jeszcze raz rozejrzeć.

Jezdnia jest wolna, więc z fasonem
możesz przejść śmiało na drugą stronę.


Piosenka „Kolorowe światła”

. Do przedszkola co dzień rano

idę przez ulicę z mamą,

droga wcale nie jest łatwa,

bo na skrzyżowaniach światła.

Ref. Czerwone światło: Stój!

Zielone światło idź!

Na żółtym świetle zawsze czekaj,

tak już musi być.

II. Samochody w rzędach stoją,

a kierowcy spoglądają,

czy już światło jest zielone,

by odjechać w swoją stronę.

Ref. Czerwone światło: Stój!

Zielone światło idź!

Na żółtym świetle zawsze czekaj,

tak już musi być.

III. Policjanci wciąż pracują,

skrzyżowania obserwują,

czy przepisy wszyscy znają

i czy znaków przestrzegają.

Ref. Czerwone światło: Stój!

Zielone światło idź!

Na żółtym świetle zawsze czekaj,

tak już musi być.