ŻABKI

Wrzesień 2019

Znam podstawowe zasady ruchu drogowego.

Zadania:

– dziecko zaobserwuje sposoby poruszania się pieszych, wskaże bezpieczne miejsce przechodzenia przez ulicę – pasy;
– dziecko wysłucha opowiadania, określi, z kim i w jaki sposób można poruszać się po ulicy
– dziecko wysłucha wiersza pozna wygląd i znaczenie sygnalizatora świetlnego
– dziecko ćwiczy narządy mowy na zgłoskach „tur”, „ti”, „ter” wymawia je poprawnie, reaguje na umówione sygnały
– dziecko buduje z klocków ulice garaże, łączy kilka elementów w całość.
– dziecko poprawnie trzyma kredkę, wykona koliste ruchy ręką w powietrzu i kredką świecową na kartce
– dziecko zna kolor czerwony, naklei czerwone koło na sygnalizator świetlny, dostrzega w sali przedmioty w kolorze czerwonym
– dziecko poprawnie i bezpiecznie trzyma pędzel, maluje czarno – białe pasy na dużych arkuszach papieru
– dziecko odzwierciedli ruchem opowiadanie nauczycielki, odróżni melodię do biegu i maszerowania
– dziecko przedstawi rytm piosenki prostymi elementami ruchu swobodnie interpretuje
– dziecko nazywa i różnicuje słyszane odgłosy z ulicy, podskakuje po całej sali w rozsypce, doznaje uczucia zadowolenia
– dziecko zna słowa określające ciężar przedmiotów „ciężki – lekki”; porównuje ciężar niektórych zabawek, czeka na swoją kolej wypowiedzi
– dziecko porówna liczebność zbioru, użyje określeń: dużo samochodów, mało samochodów, tyle samo


Wiersz Światełko

Iwona Salach

Przez ulicę idą dzieci

gdy zielone światło świeci.

Kiedy żółte się zapali

uważają nawet mali.

Gdy zobaczysz zaś czerwone,

czekaj grzecznie na….

Piosenka Samochody

Po ulicy, w obie strony

jadą szybko samochody,

głośno trąbią i skręcają,

bo zielone światło mają.

Ref.: Wolniej, proszę! Hola! Hola!

Właśnie idę do przedszkola! } bis

2. Roześmiane autobusy

wszystkim robić chcą psikusy,

burczą, warczą i mrugają,

na wycieczkę zapraszają.

Ref.: Wolniej, proszę! Hola! Hola!

Właśnie idę do przedszkola! } bis

Galeria

no images were found