ŻABKI

Temat: Jabłka, śliwki i morele, w sadzie jest owoców wiele


Zadania:
• nazywa i opisuje owoce, dzieli słowa na sylaby,
• wie, co to jest sad,
• uważnie słucha tekstu wiersza i potrafi odpowiedzieć na pytania nauczyciela,
• wie, dlaczego powinno się jeść owoce i warzywa,
• potrafi wykonać działania matematyczne na konkretach,
• ćwiczy narządy mowy,
• określa smak, kształt, zapach i kolor owocu
• układa historyjkę obrazkową,
• wykorzystuje materiał przyrodniczy do pracy plastycznej,
• poznaje słowa i melodię piosenki,
• sprawnie kroi owoce,
• naśladuje czynności związane z pieczeniem ciasta.

Wiersz
Kto powie?
Przez sad idzie mały Maciuś,
Śmieje się do słonka,  
A tu pac! – czerwone jabłko  
Rzuca mu jabłonka.
Podniósł jabłko, idzie dalej,
A wtem obok dróżki
Pac, pac – co to?
Stara grusza Zrzuciła dwie gruszki.  

Podniósł Maciuś żółte gruszki,  
Bardzo jest szczęśliwy.  
Znów pac, pac, pac – trzy śliweczki  
Spadły z gęstej śliwy.
Niesie Maciuś jabłko, śliwki,
Gruszki, co się złocą.
Kto z was powie Maciusiowi,
ile ma owoców?
Maria Czerkawska

Piosenka

Owocowy Blues

  1. Na zmartwienia i na żale
    dżem Ci zrobi doskonale,
    bowiem w dżemie siła drzemie.
    Owocowy blues!
    Ref.: Blues, blues, blues owocowy,
    taniec pyszny to i zdrowy,
    słodki jak jabłkowy mus!
    Owocowy blues!
  2. Na zgryzoty i kłopoty
    bardzo dobre są kompoty,
    czy śliwkowe, czy gruszkowe,
    każdy o tym wie!
    Ref.: Blues, blues, blues owocowy…
  3. Chcesz być silny tak jak smok,
    owocowy tankuj sok!
    Malinowy, porzeczkowy,
    każdy dobry jest!