MOTYLKI

Temat kompleksowy: „Żywioły wokół nas.”

Termin realizacji: 08.02. – 19.02.2020 r.

Zamierzone cele :


Dziecko:

  • wie, co to jest prąd, gdzie powstaje oraz jakie jest jego znaczenie;
  • poznaje odnawialne źródła energii;
  • rozumie, dlaczego należy oszczędzać prąd.
  • zna nazwy czterech żywiołów;
  • wskazuje ich korzystne i niekorzystne działanie dla człowieka i przyrody;
  • wzbogaca zasób słownictwa;
  • dzieli się swoimi spostrzeżeniami i doświadczeniami;
  • poznaje zasady zachowania się w niebezpiecznych sytuacjach, takich jak np. pożar,
  • próbuje szacować i porównywać ciężar przedmiotów, np. porównuje wagę dwóch przedmiotów w rękach;
  • stara się porównywać ciężar rożnych przedmiotów w sytuacjach naturalnych i zadaniowych;
  • właściwie używa określeń: ciężki, lekki.

Piosenka pt. „Woda”
(sł. A. Filipkowska, muz. W. Jarosiński)

Ref.:

Można żyć bez czekolady, jajek albo chleba.

Lecz bez wody nie da rady! Bez niej żyć się nie da./2x

  1. Rzeki, morza, oceany opływają Ziemię
    Słodkie stawy, czy jeziora, pełne ryb strumienie.
    Woda także w chmurach mieszka i w obłokach drzemie,
    Skąd w ulewach oraz deszczach lubi spaść na ziemię.

Ref.:

Można żyć bez czekolady, jajek albo chleba.

Lecz bez wody nie da rady! Bez niej żyć się nie da./2x

  1. Co dzień, gdy z przedszkola wracasz, biegniesz umyć ręce.
    Woda w kranie cię zaprasza szmerem swym w łazience.
    Pyszna zupa już na stole też by nie powstała
    Gdyby wody na rosołek mama nie zagrzała.

Ref.:

Można żyć bez czekolady, jajek albo chleba.

Lecz bez wody nie da rady! Bez niej żyć się nie da./2x

  1. Wiem, masz wody pod dostatkiem. Lecz gdy myjesz zęby,

zakręć kran, byś jej przypadkiem nie lał bez potrzeby.
Wiedz, że są na świecie kraje, gdzie jest jej za mało.
Zadbaj, by to, co dostajesz się nie marnowało.