BIEDRONKI

Temat kompleksowy:

Co z czego otrzymujemy

Realizowany: 12.10-23.10.2020

Zadania wychowawczo- dydaktyczne:

-Poznawanie pracy osób wykonujących wybrane zawody, dostrzeganie korzyści z ich pracy dla społeczeństwa

– Dowiadywanie się na temat wytwarzania produktów ze szkła, cukru i mleka, poznawanie właściwości fizycznych szkła, cukru i mleka

-Rozwijanie sprawności manualnej

-Odkrywanie liter „T”, „t” oraz „Y”, „y” – małej i wielkiej, drukowanej i pisanej

– Wymienia słowa zaczynające się głoską „t”

-Wycina, wykonuje prace przestrzenne

– Wykonuje ćwiczenia graficzne

Piosenka „Jak to z chlebem było”

  1. Rolnik zasiał zboże , dało piękne plony.

W żniwa kombajn zebrał ziarna pełne wory.

Młynarz z tego zboża zrobił w młynie mąkę,

z mąki piekarz upiekł pieczywo pachnące.

Ref. Bułki, bagietki, rogale,

bułeczki pełne ziaren,

chleb jasny i ciemny,

pszenny żytni,

okrągły, podłużny,

pyszny!

  1. Moja mama co dzień w piekarni na rogu,

Kupuje pieczywo: świeże, smaczne, zdrowe.

Rolni, młynarz, piekarz mają ciężką pracę.

Zawsze, gdy chleb jemy, podziękujemy za to.


Ref…

Piekarz”

  1. Bednarek

Piekarz nocą pracuje

krząta się żwawo żywo

musi zdążyć na rano

upiec wspaniałe pieczywo

pyszne chrupiące bułeczki

rogaliki maślane

różne rodzaje chleba

oraz pieczywo mieszane

unoszący się zapach

nęci przechodniów  kusi

nikt nie przejdzie obojętnie

każdy coś kupić musi

kiedy chleb szybko znika

piekarz jest zadowolony

bo to znaczy że jest pyszny

z przyjemnością jedzony